طراحی کارت ویزیت اصفهان

طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت کارت کوچکی است که به عنوان راهی برای معرفی خود و ارائه اطلاعات تماس به شخصی داده می شود. معمولاً شامل نام، عنوان، نام شرکت (در صورت وجود)، آدرس، شماره تلفن و آدرس ایمیل شخص است. کارت‌های ویزیت معمولاً در محیط‌های تجاری برای تسهیل شبکه‌سازی و برقراری ارتباط بین متخصصان استفاده می‌شوند و همچنین می‌توانند برای اهداف اجتماعی مانند دعوت از شخصی به یک مهمانی یا رویداد استفاده شوند. طراحی و قالب کارت های بازدید بسته به فرهنگ و سنت منطقه ای که در آن استفاده می شود، می تواند بسیار متفاوت باشد. کارت ویزیت یکی از ارزان ترین ابزارهای تبلیغاتی است که در اختیار مشتریان قرار می گیرد. برخورد اولی که مشتری با کارت ویزیت شما دارد بسیار تاثیر گذار خواهد بود. فلذا طراحی کارت ویزیت اصفهان به صورت حرفه ای از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. یکی از خدمات آژانس تبلیغاتی لایت در دپارتمان طراحی گرافیک در اصفهان، طراحی کارت ویزیت می باشد. برای درخواست مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

دریافت خدمات طراحی کارت ویزیت

در طراحی کارت ویزیت چه اطلاعاتی لازم است درج شود؟

هدف از طراحی کارت ویزیت این است که موثر واقع شود. بنابراین، اگر محتوا و طراحی خلاقانه ای نداشته باشد ممکن است نتیجه ی رضایت بخشی حاصل نکند. اغلب هنگام طراحی کارت ویزیت المان های زیر در آن درج می شود:

لوگو: اگر هنوز برای سازمان و کسب و کار خود لوگو طراحی نکرده اید، ابتدا اقدام به طراحی لوگو کنید. لوگو در داخل کارت ویزیت برای معرفی هویت و برند شما بسیار اثر می گذارد.

راه های ارتباطی: حتما مجموعه ای اطلاعات شامل آدرس، شماره تماس، ایمیل و وبسایت خود را درج نمایید. ممکن است کسب و کار شما وبسایت نداشته باشد. اگر فکر می کنید که کسب و کار شما نیاز به سایت دارد می توانید اقدام به طراحی وب سایت در اصفهان نمایید.

این دو المان مهمترین بخش های یکی کارت ویزیت به حساب می آید. البته برخی افراد اقدام به قرار دادن عکس از خود یا محیط کسب و کار خود می کنند که آن چنان شایع نیست. به هر حال سلیقه ی صاحب کسب و کار حرف آخر را در این زمینه می زند.

باید ها و نباید ها در طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت نقش مهمی در تجارت دارد. هنگام ملاقات با افراد جدید، انتظار می رود که یک فرد یک کارت ویزیت برای تداوم تماس های آینده داشته باشد. آنها نه تنها راهی مقرون به صرفه برای بازاریابی خود یا کسب و کارتان هستند، بلکه باعث ایجاد آگاهی از برند نیز می شوند.

هنگام ایجاد یک کارت ویزیت در اینجا باید برخی از «بایدها» و «نبایدها» را رعایت کنید:

بایدها:

قابلیت خواندن

از فونت های ساده و تمیز مثل ایران یکان یا ایران سنس استفاده کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که رنگ تاثیر زیادی بر خوانایی دارد. خواندن متن های روشن با پس زمینه های روشن و یا متن های تیره با پس زمینه های تیره بسیار سخت است. سعی کنید از رنگ های متضاد تیره و روشن استفاده کنید تا مطمئن شوید متن بیشتر برجسته می شود.

اطلاعات صحیح

بسیار اتفاق افتاده است که بعد از چاپ مدیر کسب و کار متوجه شده است که اطلاعات غلط و نادرست روی آن درج شده است. حتما قبل از اینکه کارت چاپ شود، به دقت آن را بخوانید و اشتباهات احتمالی را تصحیح کنید. اگر اطلاعات کارت ویزیت شما تغییر کرد، حتما اقدام به چاپ کارت های جدید کنید. هرگز متن را خط خطی نکنید و اطلاعات جدید را روی آن با دست ننویسید.

پشت کارت

هنگام چاپ کارت های خود، چرا از تمام فضای موجود استفاده نکنید. مهم است که کارت خود را شلوغ نکنید، بنابراین اگرچه چاپ در پشت کارت بسیار توصیه می شود، اما سعی کنید آن را تمیز و ساده نگه دارید. برخی از این ایده ی خلاقانه استفاده می کنند که پشت کارت ویزیت را مثل جلد کتاب در نظر می گیرند که وقتی آن را بر می گردانند با محتوای اصلی کارت مواجه می شوند. مثلا شخصی که تجارت قایق را دارد، پشت کارت ویزیت خود را عکس یک شخصی را قرار داده که در حال پریدن داخل آب می باشد.

استفاده از فضای پشت کارت ویزیت در طراحی

برخی از شرکت ها ممکن است از لوگو شرکت استفاده کنند و پشت آن را جذاب تر طراحی کنند. یا قرار دادن لوگوی خود در پشت کارت یک راه عالی برای ایجاد فضای بیشتر در جلو است. اگر آن را در پشت دارید، واقعاً نیازی به تکرار آن در جلو ندارید. یا اگر قرار دادید سایز خیلی کوچگ تر استفاده کنید که فضای زیادی را نگیرد.

ایده های دیگر عبارتند از یادآوری قرار ملاقات، لیست کوتاهی از خدمات یا شعار شرکت شما.

به برندتان توجه کنید

برند شما هویت شما در دنیای بازاریابی است. این شما را از رقبا متمایز می کند و باید در تمام پلتفرم‌ها – مانند وب‌سایت، مواد بازاریابی و ظاهر درون فروشگاهی، سازگار باشد. سازگاری کارت ویزیت با رنگ ها، فونت ها و گرافیک های برند شما برای شناخت و آگاهی از برند بسیار مهم است.

یک طراح استخدام کنید

برخی می گویند اولین تاثیر آخرین برداشت است. اگر جنبه خلاقیت ندارید، استخدام یک طراح گرافیک ایده خوبی است. یک طراح هنگام طراحی، همه بایدها و نبایدها را می داند. اجازه دهید حرفه ای ها از عهده آن برآیند. (برای مشاهده نمونه کارهای طراحی گرافیک اینجا را کلیک کنید.)

نبایدها

بی دقتی در اطلاعات

تصحیح اطلاعات داخل کارت ویزیت را از فیلتر دقت چند نفر بگذرانید. مطمئن شوید که اطلاعات به درستی ثبت شده اند. مطمئنا نمی خواهید هزینه ای را مصرف کنید و در نهایت اطلاعات اشتباه یا خط خورده به دست مشتری بدهید.

اطلاعات بیش از حد ارائه دهید

ارائه اطلاعات بیش از حد می تواند حواس خواننده را پرت کند و اطلاعات مهمی مانند شماره تلفن و آدرس ایمیل شما را مسدود کند. به یاد داشته باشید فضای سفید خوب است، و حتی بهتر است. فضای خالی نه تنها کارت شما را تمیز و مرتب می کند، بلکه می تواند چشم بیننده را به سمت اطلاعات صحیح هدایت کند. به عنوان مثال، اگر شماره تلفن های زیادی را فهرست کنید، ممکن است در مورد اینکه واقعاً می خواهید مشتری کجا تماس بگیرد، گیج کننده باشد. فقط شماره ای را که می خواهید مردم استفاده کنند را فهرست کنید.

چه اقداماتی لازم است که بعد از طراحی کارت ویزیت انجام دهید؟

بعد از اینکه کارت ویزیت شما آماده شد، لازم است تا نکاتی را در زمینه ی استفاده از آن در نظر بگیرید. تا اینکه به هدف تبلیغاتی آن دست پیدا کنید. در ادامه به سه نکته ی مهم اشاره می کنیم:

هرگز بدون کارت ویزیت خانه را ترک نکنید

کارت ویزیت چرا کارت ویزیت نامیده می شود؟ برای توسعه ی کسب و کار خود همیشه تعدادی از کارت ویزیت خود را داخل یک نگهدارنده نگهداری کنید تا نو و سالم بمانند. نگه داشتن یک دسته کارت در ماشین، میز، کیف دستی و کیف خود را به عادت تبدیل کنید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی یک برخورد معمولی ممکن است به یک فرصت تجاری تبدیل شود. وقتی در جلسات کاری شرکت می کنید، ممکن است با افراد دیگری آشنا شوید که با در اختیار گذاشتن یک کارت ویزیت، تعاملی طولانی مدت شکل بگیرد.

تحویل کارت ویزیت

کارت خود را خیلی زود در مکالمه به کسی تحویل ندهید

در بیشتر موارد، بهتر است منتظر بمانید تا شخصی کارت شما را قبل از ارائه آن درخواست کند. اگر کارت خود را خیلی زود در مکالمه ارائه دهید، ممکن است عمل شما یک عمل غیر حرفه ای به نظر برسد. قبل از اینکه مکالمه خود را به پایان برسانید، یک ارتباط برقرار کنید و کارت خود را ارائه دهید. برای مثال بگویید، “می توانم کارتم را به شما بدهم؟” کارت ویزیت خود را با کلماتی که در جهت آنها قرار دارد به گیرنده تحویل دهید. وقتی کارت ویزیت شخصی را دریافت می‌کنید، علاقه نشان دهید و قبل از کنار گذاشتن آن، یک لحظه آن را بخوانید.

از کارت ویزیت برای به خاطر سپردن اسامی استفاده کنید

اگر در یک جلسه هستید و به تازگی کارت ویزیت را با دیگران در اتاق رد و بدل کرده اید، کارت ها را روی میز مقابل خود قرار دهید تا بتوانید نام ها را به خاطر بسپارید و تشخیص دهید که چه کسی صحبت می کند.

طراحی کارت ویزیت در آژانس تبلیغاتی لایت

در آژانس تبلیغاتی لایت انواع خدمات مربوط به طراحی گرافیک انجام می شود. یکی از خدماتی گرافیکی ما طراحی کارت ویزیت می باشد. در طی سال های گذشته کارت ویزیت های متعددی برای کسب و کارها طراحی کرده ایم. آنچه که لایت را در طراحی متمایز می کند موارد زیر می باشد:

  • طراحی خلاقانه
  • تحویل به موقع
  • تجربه ی چندین ساله
5/5 - (8 امتیاز)

8 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • محسن کریم زاده
    ۵ آذر ۱۴۰۲ ۱۱:۳۵

    ببخشید شما طراحی کارت ویزیت به زبان های دیگر هم انجام می دهید؟

    پاسخ
    • مجتبی جعفری
      ۵ آذر ۱۴۰۲ ۱۱:۴۱

      بله آقای کریم زاده
      طراحی کارت ویزیت اصول مشترکی دارد و بین زبان ها تفاوتی وجود ندارد. شما تنها کافیست اطلاعات خود را به زبان مورد نظر به ما ارسال کنید تا طراحی کارت ویزیت شما انجام شود.

      پاسخ
  • یه کارت ویزیت هایی هست که حالت پارچه داره، شما این کارت ویزیت ها رو طراحی می کنید؟

    پاسخ
  • از لحاظ هزینه ای کارت ویزیت یک طرفه به صرفه تر است یا دو طرفه؟

    پاسخ
    • مجتبی جعفری
      ۱۱ دی ۱۴۰۲ ۰۸:۴۰

      توصیه ی اولیه این است که از فضای هر دو طرف کارت استفاده نمایید و اختلاف هزینه خیلی مشهود نیست.

      پاسخ
  • عکس شخص رو اگه بخوایم روی کارت ویزیت بندازیم بنظرتون جالب در میاد؟

    پاسخ
    • مجتبی جعفری
      ۱۱ دی ۱۴۰۲ ۰۸:۳۹

      بستگی به سلیقه و نوع کسب و کار شما دارد. هر نوع طراحی که کارفرما نیاز داشته باشد قابل انجام می باشد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید