آشنایی با موتور جستجو و نحوه عملکرد آن

موتور جستجو چگونه کار می کند

موتورهای جستجو امروزه تبدیل به ابزارهایی شده اند که کسب و کارهای زیادی را به درآمد های عالی رسانده اند. درک نحوه کار موتورهای جستجو می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا از طریق آنها به مشتریان بالقوه ی خودتات دست پیدا کنید. امروزه با خدمات سئو می توانید سایت خود را در صدر نتایج جستجوی موتورها قرار دهید. به واسطه ی خدمات سئو شما می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید و افزایش فروش داشته باشید. برای مشاوره سئو سایت در اصفهان می توانید با ما تماس بگیرید.

موتور جستجو چیست؟

موتور جستجو یک وب سرویس است که شما را برای یافتن موضوع مورد نظرتان کمک می کند. موتورهای جستجو به کاربران این امکان را می دهند که با استفاده از کلمات کلیدی، محتوا را در اینترنت جستجو کنند. موتورهای جستجوی زیادی وجود دارد که مردم می توانند از آنها استفاده کنند. معروف ترین آنها گوگل، بینگ و یاهو هستند. هنگامی که کاربر درخواستی را در موتور جستجو وارد می کند، صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شود و صفحات یافت شده را به ترتیب مرتبط بودن آنها رتبه بندی می کند. نحوه انجام این رتبه بندی در موتورهای جستجو متفاوت است.

موتورهای جستجو اغلب الگوریتم های خود را (برنامه هایی که نتایج را رتبه بندی می کنند) تغییر می دهند تا تجربه کاربر را بهبود بخشند. هدف آنها درک نحوه جستجوی کاربران و دادن بهترین پاسخ به درخواست آنهاست. این به معنای اولویت دادن به بالاترین کیفیت و مرتبط ترین صفحات است.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

سه مرحله کلیدی برای نحوه کار اکثر موتورهای جستجو وجود دارد:

  • خزیدن

موتورهای جستجو از برنامه هایی به نام عنکبوت، ربات یا خزنده برای جست و جوی اینترنت استفاده می کنند. آنها ممکن است این کار را هر چند روز یکبار انجام دهند، بنابراین ممکن است تا زمانی که دوباره وب سایت شما را بررسی کنند، محتوا قدیمی باشد.

  • نمایه سازی

موتور جستجو سعی می کند محتوای یک صفحه وب را از طریق “کلمات کلیدی” درک و طبقه بندی کند. پیروی از بهترین روش سئو به موتور جستجو کمک می کند تا محتوای شما را درک کند و رتبه ی مناسبی به سایت شما بدهد.

  • رتبه بندی

نتایج جستجو بر اساس تعدادی از عوامل رتبه بندی می شوند. اینها ممکن است شامل چگالی کلمات کلیدی، سرعت و لینک ها باشد. هدف موتور جستجو ارائه مرتبط ترین نتیجه به کاربر است.

اگرچه اکثر موتورهای جستجو نکاتی را در مورد چگونگی بهبود رتبه صفحه ارائه می دهند، الگوریتم های مورد استفاده به خوبی محافظت می شوند و برای جلوگیری از سوء استفاده اغلب تغییر می کنند. اما با پیروی از بهترین روش بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می توانید اطمینان حاصل کنید که:

  • موتورهای جستجو به راحتی می توانند وب سایت شما را بخزند. همچنین می توانید از آنها بخواهید که محتوای جدید را بخزند.
  • محتوای شما برای کلمات کلیدی مناسب ایندکس می شود تا بتواند برای جستجوهای مرتبط ظاهر شود.
  • محتوای شما می تواند در SERP رتبه بالایی داشته باشد.

موتورهای جستجو دایرکتوری

برخی از موتورهای جستجوی خاص به عنوان دایرکتوری برای انواع خاصی از محتوا عمل می کنند. این بدان معنی است که آنها فقط برای محتوایی که به صورت دستی اضافه شده است نتایج را نشان می دهند. آنها در اینترنت نمی خزند. هنوز هم می توان از تاکتیک های سئو برای رتبه بندی بالا برای پرس و جوهای مرتبط در این موتورهای جستجو دایرکتوری استفاده کرد.

نتایج جستجوی رسانه های غنی

جستجوی همگانی یا «ترکیبی» به این معناست که چگونه موتورهای جستجو انواع محتوای مختلف را در نتایج جستجو به کاربران ارائه می‌کنند. علاوه بر نتایج صفحه متنی سنتی، SERP همچنین محتوای رسانه ای غنی مانند تصاویر، فیلم ها، نقشه ها، مقالات و صفحات خرید را نشان می دهد.

داشتن چندین نوع مختلف محتوا در وب سایت شما – به عنوان مثال، یک ویدیوی آموزشی در مورد نحوه استفاده از محصول خود یا یک وبلاگ – می تواند بر شانس شما برای ظاهر شدن در صفحات نتایج و رتبه شما تأثیر بگذارد.

می توانید از «داده های ساختاریافته» در وب سایت خود برای کمک به موتورهای جستجو برای درک و نمایش انواع خاصی از محتوا استفاده کنید. این کدی است که به نشانه گذاری HTML اضافه شده است. استفاده از داده های ساخت یافته به این معنی است که اطلاعاتی مانند رتبه بندی بررسی ها، تصاویر، آدرس ها و شماره تلفن ها می توانند در صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید