راهنمای آناتومی یک SERP (صفحه نتایج موتور جستجو)

بررسی SERP

اگر تا به حال از اینترنت استفاده کرده اید، و کلمه ای را جستجو کرده اید صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) را دیده اید. در این مقاله به دنبال این هستیم که SERP چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است؟ شناختن صفحه نتایج در بحث سئو از اهمیت بالایی برخوردار است. در آژانس تبلیغاتی لایت که خدمات سئو در اصفهان ارائه می شود، قبل از دریافت یک پروژه سئو بارها و بارها صفحات نتایج جستجو در کلمات مختلف بررسی می شود و یک پروپزال ارائه می شود.

SERP چیست؟

SERP مخفف (Search Engine Results Pages) به معنای صفحات نتایج موتور جستجو، صفحاتی هستند که لیستی از صفحات وب را در پاسخ به درخواستی که وارد موتور جستجو می‌کنید، برمی‌گردانند. اگر مدتی در اینترنت بوده اید، آنها را در گوگل، بینگ، یاهو دیده اید.

در بیشتر موارد، ما به عنوان مصرف کننده به SERP ها فکر نمی کنیم. آنها پاسخ ها و صفحات وب مورد نظر ما را برمی گردانند – بنابراین ما به روز خود ادامه می دهیم. اما به‌عنوان بازاریاب دیجیتال، این صفحه از نتایج نقش بزرگی در هر کاری که انجام می‌دهیم بازی می‌کند.

آشنایی بیشتر با صفحات نتایج موتورهای جستجو

دانستن اینکه چگونه SERP های گوگل کار می کنند بسیار مهم است، بنابراین می توانیم استراتژی های خود را برای قرار گرفتن در صفحه اول تا حد امکان بهینه کنیم. بنابراین، چه در بازاریابی دیجیتال تازه کار باشید، چه به دنبال بینشی در مورد رتبه بندی بالا در SERP ها هستید، این وبلاگ یک تجزیه و تحلیل کامل از آناتومی صفحه نتایج موتور جستجو ارائه می دهد. ما به شما خواهیم گفت که همه چیز چیست، چگونه به آنجا رسیده است، و برای شما به عنوان یک بازاریاب چه معنایی دارد. بیایید با یک پرس و جو اساسی شروع کنیم که هر کسی ممکن است آن را تایپ کند:

فرض کنید شما «عکاسی از فرش اصفهان» را در نوار جستجوی Google وارد کرده‌اید.

پس از زدن دکمه enter با صفحه ای مانند این مواجه خواهید شد. این SERP شماست.

آناتومی صفحه نتایج جستجو

این لیستی از نتایجی است که یک موتور جستجو گرد هم آورده است تا بهترین پاسخ ممکن را برای سوال شما ارائه دهد. بیایید کمی دقیق تر به این صفحه خاص نگاه کنیم زیرا نتایج جالبی به دست آورده است.

جستجوهای مرتبط

در مرحله بعد در صفحه نتایج موتور جستجو، جستارهای پیشنهادی Google را بر اساس درخواستی که وارد کرده اید خواهید دید. اگر پاسخ‌هایی را که می‌خواستید نمی‌بینید، می‌توانید یکی از آن کلمات مرتبط دیگر را انتخاب کنید.

این بخش مکان‌ بسیار خوبی برای ایده گرفتن برای پست‌های وبلاگ هستند که رتبه خوبی خواهند داشت، و مکان فوق‌العاده‌ای برای رتبه‌بندی هستند.

هر مصرف‌کننده‌ای که اطلاعات کافی در اولین بخش ارائه‌شده توسط Google پیدا نکرده باشد، می‌تواند کمی بیشتر به پایین صفحه بروید تا کلمات کلیدی مرتبط دیگر را مشاهده نمایید.

در نهایت، بقیه نتایج را در SERP خواهید دید. همه ویدیوها و صفحات وب پیشنهادی نمایش داده شده، نتایج ارگانیک برای این درخواست هستند.

تبلیغات موتورهای جستجو

همه ما قبلاً تبلیغات گوگل را دیده ایم. این واقعاً یک مکاشفه نیست، اما اگر می‌خواهید تبلیغات پولی را به بخشی از استراتژی بازاریابی خارجی خود تبدیل کنید، مهم است که ببینید چگونه تبلیغات در SERP نشان داده می‌شوند.

تبلیغات نشان داده شده در این صفحه همه تبلیغات نمایشی هستند – آنها تصویری از یک محصول را نمایش می دهند و به سایتی که می توانید محصول را خریداری کنید پیوند می زنند. تبلیغ‌کنندگان باید برای دریافت این مکان‌گذاری هزینه بپردازند، اما گوگل تنها با انتخاب تبلیغاتی که فکر می‌کند برای نمایش بیشتر مرتبط با این درخواست است، نقشی را ایفا می‌کند.

زیرا این یک مثال عالی از نحوه عملکرد تبلیغات موتورهای جستجو است و چگونه می توانید آن را به خوبی انجام دهید. تبلیغات گوگل در بالای SERP ها ظاهر می شود و محصولات مرتبط با درخواست کاربر را نشان می دهد.

اگر می‌خواهید تبلیغاتی داشته باشید که ابتدا در صفحات مرتبطی مانند این ظاهر می‌شوند، مهم است که قصد کاربران را هنگام پیشنهاد دادن برای کلمات کلیدی در نظر بگیرید و مطمئن شوید که هر عبارتی که پیشنهاد می‌دهید با چیزی که ارائه می‌دهید مرتبط باشد.

جستجوی محلی

آخرین جزء SERP که امروز در مورد آن صحبت خواهم کرد، جستجوی محلی است. اگرچه نتایج جستجوی محلی در زیر تبلیغات ظاهر می شوند، اما بدون توجه به آنچه که می شود، بیشترین کلیک را دریافت می کنند.

آنها به طور خاص مربوط به هر کاربر منحصر به فرد هستند. وقتی «جایی سیب بخرم» را جستجو کردم، گوگل نتایجی را به من ارائه داد که نزدیک به من بود.

این مهم است که به یاد داشته باشید که SERP ها بسیار بیشتر از یافتن بهترین پاسخ برای سؤال شما هستند. آنها همچنین سعی می کنند نتایجی را که شخصاً مختص شما هستند جمع آوری کنند. این به این معنی است که هر بار که شخصی «از کجا سیب بخرم» را جستجو می کند، نتایج بر اساس مکان خاص آنها متفاوت خواهد بود.

این برای شما مهم است اگر یک تجارت آجر و ملات دارید که تردد پیاده را تشویق می کند.

اگر این کار را انجام می دهید، باید مطمئن شوید که کسب و کار خود را در موتورهای جستجو ادعا کرده اید و سخت تلاش کنید تا سئوی وب سایت خود را تقویت کنید تا در نتایج جستجوی محلی مانند این رتبه خوبی کسب کنید. هرچه Google بیشتر شما را با موقعیت مکانی شما مرتبط کند، بیشتر به صورت ارگانیک برای جستجوهای مرتبط در منطقه خود نشان داده می شوید. (می خواهید در مورد جستجوی محلی بیشتر بدانید؟ ما شما را دریافت کردیم.)

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید