اهمیت رنگ های برند و نحوه انتخاب آنها

رنگ های برند و نحوه انتخاب آنها

رنگ نقش مهمی در بازاریابی دارد. هنگام طراحی برند و لوگوی شرکت شما، رنگ ها نقش مهمی ایفا می کنند. این به این دلیل است که آنها اولین چیزهایی هستند که بازار هدف شما هنگام فکر کردن به برند شما به آنها فکر می کند. رنگ یکی از اولین چیزهایی است که بازار هدف شما می بیند و می تواند نقش مهمی در رفتار مصرف کننده داشته باشد. زمانی که شما رنگ برند انتخاب می کنید در تمام بخش های طراحی سایت اصفهان و طراحی هایی که با چاپ دیجیتال حاصل می شود، قابل مشاهده می باشد. بنابراین باید دقت شود که هماهنگی رنگی که در تمام بخش های کسب و کار به دست می اید، چه نتیجه ی کلی خواهد داشت.

وقتی به استارباکس فکر می کنید، سبز فکر می کنید، وقتی به مک دونالد فکر می کنید، قوس های زرد و وقتی به فیس بوک فکر می کنید، به آبی فکر می کنید. این رنگ های برند در کل برندها دیده می شوند. وب سایت فیس بوک مملو از لهجه های آبی است، لوگو آبی است و آبی در سراسر تجربه کاربری وجود دارد. استارباکس در فروشگاه خود، روی لباس کارمندان، وب‌سایت و اپلیکیشن و بسته‌بندی رنگ سبز دارد. رنگ ها یک شناسه برند عالی هستند و مهم است که با برند شما مرتبط باشند. در آژانس تبلیغاتی لایت توجه به رنگ ها و تحلیل آنها در تمام خدمات مثل تیزر تبلیغاتی در اصفهان و عکاسی تبلیغاتی در اصفهان لحاظ می شود. به طوری که اصالت رنگ ها و معنایی که دارند حفظ بشوند.

رنگ ها و احساسات

رنگ‌ها می‌توانند احساسات خاصی را برانگیزند و به طرق مختلف بر ما تأثیر بگذارند، زیرا توانایی ایجاد حالات خاص را دارند. رنگ حال و هوای بیان برند را تنظیم می کند. احساسات قدرتمند هستند و توانایی هدایت تصمیم‌گیری را دارند. برندها می خواهند ارتباطات عاطفی قوی با مشتریان خود ایجاد کنند و این کار را نمی توان فقط با یک لوگو انجام داد. رنگ ها برای پرورش این احساسات مورد نیاز هستند. این که مصرف کنندگان چه احساسی نسبت به یک برند دارند، کشش بیشتری نسبت به آن چیزی است که آنها در مورد یک برند فکر می کنند. علاوه بر این، اگر این را با این واقعیت همراه کنید که می دانیم رنگ های خاص احساسات خاصی را برمی انگیزند، رنگ های برند شما توانایی تأثیرگذاری بر فروش و عملکرد را دارند.

علاوه بر این، تکرار همان رنگ (ها) می تواند شناخت و آگاهی برند را تقویت کند. اگر با رنگ های برند خود سازگار باشید، در چشم بازار هدف شما بخشی از برند شما می شود. یکی از راه‌های سازگاری این است که رنگ‌های برند خود را در کل تجربه کاربری ترکیب کنید. این به این معنی است که رنگ های نام تجاری خود را در وثیقه برند خود مانند لوگو، وب سایت، ویترین فروشگاه، طراحی داخل فروشگاه، لباس کارکنان، بسته بندی و تبلیغات داشته باشید. استفاده از رنگ‌های یکسان در همه وثیقه‌های برندتان، ارتباط برند شما با آن رنگ‌ها را تقویت می‌کند و به‌طور کلی، آگاهی از برند را در کل تقویت می‌کند.

با تمام آنچه گفته شد، باید رنگ های برند خود را با دقت انتخاب کنید، زیرا آنها تأثیر مستقیمی بر هویت برند شما دارند. قبل از تعیین رنگ های برند خود، باید هویت و شخصیت برند خود را تعیین کنید تا بتوانید رنگ هایی را انتخاب کنید که این هویت را برمی انگیزند.

بنابراین شما هویت و شخصیت برند خود را دارید، اکنون باید تعیین کنید که کدام رنگ ها با آن مطابقت دارند. در اینجا نموداری از معانی رنگ برند و تأثیری که رنگ های مختلف برند می توانند بر افراد داشته باشند، آورده شده است.

تاثیر رنگ های برند بر مخاطب

معانی رنگ ها و تاثیر آن بر افراد

رنگ معنای رنگ تاثیراتی که بر مردم می تواند داشته باشد
قرمز اشتیاق، هیجان، خطر عشق و خشم
  • اهمیت را نشان می دهد و به توجه دستور می دهد
  • باعث می شود شما احساس پرشور و انرژی کنید
نارنجی بازیگوشی، سرزندگی، شادی و دوستی
  • نشاط آور است و انرژی بر می انگیزد
  • تهاجمی اما متعادل
  • باعث می شود شما احساس انرژی و اشتیاق کنید
زرد شادی، جوانی، پرانرژی، آرامش و خوش بینی
  • باعث می شود احساس شادی و خودجوش داشته باشید
  • می تواند جلب توجه کند یا مقرون به صرفه باشد
  • با خنده، امید و آفتاب همراه است
سبز ثبات، سلامتی، ثروت، رفاه، آرامش، آرامش و رشد
  • با طبیعت ارتباط دارد
  • به شما احساس خوش بینی و شادابی می دهد
  • رشد، امنیت را به تصویر می کشد و امکان را القا می کند
آبی کمرنگ آرامش، اعتماد، گشاده رویی، آرامش، معنویت و معصومیت
  • اثر آرام بخش دارد
  • به شما احساس امنیت و آرامش می دهد
آبی پر رنگ حرفه ای بودن، امنیت و رسمی بودن
  • بالغ و قابل اعتماد است
  • مصرف بیش از حد ممکن است باعث شود احساس سردی و بی‌تفاوتی کنید
بنفش سلطنتی، رمز و راز، خلاقیت، و تجمل
  • عاقلانه و تخیلی است
  • به شما احساس خلاقیت می دهد
  • از سایه های روشن تر برای تسکین یا آرامش استفاده می شود
صورتی زنانگی، عاشقانه، حساسیت، لطافت، شیرین، ناز، جذاب، جوانی و معصومیت
  • از مدرن تا لوکس متغیر است
  • به شما احساس بازیگوشی و رمانتیک می دهد
قهوه ای ناهموار، پیر، پایدار، پشتیبانی، گرم، کاربردی، قابل اعتماد و خاکی
  • ظاهر یا حالتی قدیمی/ قدیمی دارد
  • باعث می شود احساس کنید روی زمین هستید
سفید پاکیزگی، فضیلت، پاکی، سلامتی و سادگی
  • می تواند از مقرون به صرفه تا سطح بالا متغیر باشد
  • به معنای مینیمالیسم و سادگی است
خاکستری رام، کلاسیک، مسئولیت پذیر، قابل اعتماد، جدی، مرموز و بالغ
  • مخفف بی طرفی است
  • احساس جدی و حرفه ای می کند
سیاه قدرتمند، ظرافت، پیچیده، هیجان انگیز، حرفه ای، سادگی، لوکس و مدرن
  • به شما احساس پیچیده، کلاسیک و جدی می دهد
  • همچنین می تواند به ماتم یا اندوه اشاره کند

انتخاب رنگ های برند شما

هنگام انتخاب رنگ برند خود، باید به چند نکته توجه کرد. ابتدا باید به مخاطب هدف خود فکر کنید. مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، به چه چیزهایی اهمیت می دهند، برای تعامل با محصولات و برند شما باید در چه روحی باشند؟ چه رنگی به بهترین وجه معنای ارزش پیشنهادی شما را به بازار هدف شما تثبیت می کند و شما را از رقبا متمایز می کند؟ قبل از اینکه تعیین کنید کدام رنگ برای برند شما مناسب تر است، باید این سوالات را بپرسید. شما همچنین باید در نظر داشته باشید که مصرف کنندگان شما در کجا از محصول شما استفاده می کنند. اگر در خارج از منزل است، ممکن است بخواهید رنگ‌هایی را از اتمسفر بیاورید و محصولتان را در مکانی استفاده کنید که از رنگ سبز و قهوه‌ای برای درختان یا آبی و شنی برای ساحل استفاده می‌شود.

شما همچنین باید در نظر داشته باشید که رنگ هایی که انتخاب می کنید در فرهنگ های مختلف چه معنایی دارند. به خصوص اگر برند شما در خارج از کشور شما حضور داشته باشد. رنگ‌ها در فرهنگ‌های مختلف معنای متفاوتی دارند، بنابراین می‌خواهید مطمئن شوید که این تفاسیر با برند شما مطابقت دارند. علاوه بر این، درک رنگ ها و معانی با سن، طبقه اجتماعی، جنسیت و مذهب نیز تغییر می کند، به همین دلیل است که درک بازار هدف شما بسیار مهم است. باز هم، درک ویژگی های شخصیتی برند شما نیز بسیار مهم است. ویژگی های شخصیتی برند شما همراه با مشتریان هدف شما باید پایه و اساس رنگ های برند شما باشد.

چگونه رنگ های برند خود را انتخاب کنید

در اینجا یک چارچوب کلی برای انتخاب رنگ های برند شما وجود دارد. ما قصد داریم برای انتخاب 3 رنگ برند برنامه ریزی کنیم، اما طرح هایی وجود دارد که می توانند حداکثر 4 رنگ داشته باشند. هنگام کار با 3 رنگ باید پایه، لهجه و خنثی را انتخاب کنید.

  • پایه

هنگام انتخاب پایه، باید مشخص کنید که کدام یک از ویژگی های شخصیتی برند شما مهم ترین است. رنگ پایه شما باید منعکس کننده غالب ترین ویژگی شخصیتی برند شما باشد، اما برای مخاطبان هدف شما نیز جذاب باشد. این رنگ نه تنها رنگ پایه برند شما خواهد بود، بلکه به شما در تعیین رنگ های دیگر برندتان نیز کمک می کند.

  • لهجه

رنگ برجسته ای که انتخاب می کنید بعد از رنگ پایه شما بیشترین استفاده را خواهد داشت. انتخاب این رنگ بسیار مهم و دشوار است، زیرا باید با ویژگی شخصیتی برند مطابقت داشته باشد و همچنین از نظر بصری با رنگ پایه شما جفت شود و در عین حال برای مخاطبان شما نیز جذاب باشد. ما به طور خلاصه به طرح های رنگی خواهیم پرداخت تا بعداً در این پست وبلاگ انتخاب رنگ های خود را آسان تر کنیم.

  • خنثی

در نهایت، شما باید خنثی خود را انتخاب کنید. این رنگ در اکثر طرح های شما وجود دارد زیرا به احتمال زیاد رنگ پس زمینه خواهد بود، بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، حتما چیزی را انتخاب کنید که از توجه بیشتر جلوگیری کند. به طور معمول خنثی شما یک رنگ خاکستری یا بژ، سفید یا مایل به سفید خواهد بود. مشکی نیز یک گزینه است، اما تمایل دارد که غالب باشد. با این حال شما برند و مخاطبان خود را می شناسید، بنابراین بهترین را انتخاب کنید.

طرح های رنگی

حالا به سراغ طرح های رنگی بروید. هنگام انتخاب رنگ های خود باید یک طرح رنگ را در نظر داشته باشید زیرا هنگامی که رنگ پایه خود را انتخاب کردید، می توانید از طرح های رنگی برای کمک به تعیین رنگ(های) تاکیدی خود استفاده کنید. به طور معمول، برندها از یکی از این طرح های رنگی رایج استفاده می کنند: تک رنگ، مشابه، مکمل یا سه گانه. می توانید از وب سایت Adobe Color برای بازی با طرح های رنگی مختلف در چرخه رنگ استفاده کنید.

تک رنگ

اگر یک ویژگی شخصیتی برند دارید که به شدت بر سایر ویژگی‌ها غالب و مهم است، یک طرح رنگی تک رنگ می‌تواند برای شما مناسب باشد زیرا این طرح بر معنای آن رنگ یک برند تأکید می‌کند. انتخاب سایه های مختلف از یک رنگ بر آن رنگ و به نوبه خود بر آن ویژگی شخصیتی تأکید می کند.

مشابه

رنگ های مشابه در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار دارند. این طرح‌ها بی‌خطر هستند، زیرا رنگ‌های مجاور معمولاً مفاهیم احساسی مشابهی دارند بدون اینکه به اندازه سایه‌های یک رنگ پررنگ و آشکار باشند. طرح های مشابه معمولاً به اندازه طرح های مکمل یا سه گانه برجسته نیستند.

مکمل

رنگ های مکمل متضاد هستند که در کنار هم عالی به نظر می رسند. رنگ‌های مکمل در چرخه رنگ مستقیماً در مقابل یکدیگر قرار دارند و از آنجایی که متضاد هستند، هنگام جفت شدن بهترین‌ها را از یکدیگر نشان می‌دهند. رنگ‌های مکمل برای جلوه‌های بصری پویا و محرک خوب هستند، اما این طرح‌ها محبوب هستند، بنابراین مطمئن شوید که مستقیماً برند دیگری را کپی نمی‌کنید.

سه گانه

طرح های سه گانه یک طرح رنگ برندینگ پایدار هستند. رنگ های سه گانه در قسمت های مساوی از سه بخش مختلف چرخ رنگ ترسیم می شوند. طرح‌های سه‌گانه مانند طرح‌های مشابه در سمت امن‌تر قرار دارند، اما تنوع محرک‌تری مانند طرح‌های رنگی تکمیلی ارائه می‌دهند. با این حال، سه رنگ دشوار است زیرا شما به این سه رنگ نیاز دارید تا با هویت برند شما مطابقت داشته باشد.

رنگ های برند شما بخش کلیدی برند شما هستند زیرا می توانند در بسیاری از جنبه های سفر مصرف کنندگان با برند شما حضور داشته باشند. آنها در وب سایت، لوگو، طراحی فروشگاه، تبلیغات، بسته بندی و حتی رسانه های اجتماعی شما هستند، بنابراین مهم است که زمان بگذارید و اطمینان حاصل کنید که رنگ های برند شما منعکس کننده شخصیت برند شما هستند و برای بازار هدف شما جذاب هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید