آژانس بازاریابی چه تفاوتی با آژانس تبلیغاتی دارد؟

تفاوت آژانس تبلیغاتی با آژانس بازاریابی

کسب و کارهای کوچک و متوسط به راه هایی نیاز دارند تا محصولات و خدمات خود را در معرض دید مشتریان و خریداران بالقوه قرار دهند. حجم طرح‌ها از کسب‌وکارها به آژانس‌هایی که خدمات برون‌سپاری در بازاریابی و تبلیغات ارائه می‌کنند، بین سال‌های 2020 و 2021 در سراسر جهان 53 درصد افزایش یافته است. به‌عنوان کسب‌وکاری که به دنبال حمایت با ارتقای محصول است، به درک تفاوت‌های بین آژانس‌های بازاریابی و تبلیغاتی کمک می‌کند و اینکه کدام یک را باید برای پروژه فعلی خود استخدام کنید. هنگام انتخاب یک آژانس بازاریابی در مقابل یک آژانس تبلیغاتی، باید اهداف و خدمات مورد نیاز خود را در نظر بگیرید.

راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی گام بزرگی در جهت افزایش آگاهی از برند و قرار گرفتن در معرض محصول است. به دست آوردن شفافیت در مورد نوع آژانسی که برای اطمینان از موفقیت تلاش های تبلیغاتی خود انتخاب کنید، می تواند سود مالی زیادی به همراه داشته باشد و جذب بیشتری در بازار شما ایجاد کند.

بازاریابی در مقابل تبلیغات

بازاریابی مجموعه ای از فرآیندهایی است که با هدف ترویج یا فروش محصولات یا خدمات یا افزایش شناخت برند یک شرکت انجام می شود. تبلیغات عبارت است از جلب توجه مخاطب به یک محصول یا خدمات خاص. در حالی که این دو تعریف شباهت‌هایی دارند، تبلیغات با استفاده از مواد خلاقانه – به طور کلی صوتی یا بصری – برای تبلیغ محصولات خاص به بخش‌های بازار، رویکرد را محدود می‌کند. نمونه هایی از تبلیغات عبارتند از:

  • آگهی های بازرگانی تلویزیون
  • تبلیغات رادیویی
  • تبلیغات یوتیوب
  • بیلبورد یا پوسترهای دیگر
  • تبلیغات در مجلات
  • بنرها در وب سایت ها یا در پایین ایمیل ها
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی

در نهایت، تبلیغات نوعی بازاریابی مستقیم است و آژانس های تبلیغاتی از شراکت های موجود با کانال های متعدد استفاده می کنند تا محتوای یک شرکت را در جایی قرار دهند که بیشترین توجه را به خود جلب کند.

تفاوت اصلی بین بازاریابی و تبلیغات در این است که تبلیغات یکی از وظایفی است که زیر چتر وسیع تری بازاریابی قرار می گیرد. در حالی که همه طرح‌های بازاریابی شامل تبلیغات نمی‌شوند، یک برنامه بازاریابی واضح برای آژانس تبلیغاتی وجود خواهد داشت که باید به آن مراجعه و دنبال شود.

نظارت بر کمپین های بازاریابی پیچیده است و به بازاریابان نیاز دارد که داده ها را از منابع متعدد جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنند. ارزیابی موفقیت تبلیغات کمی ساده تر است زیرا هر کمپین تبلیغاتی جریان های واضحی از داده های خود را دارد. با این حال، هر دو نوع آژانس از مجموعه‌ای از ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌ها برای ارائه گزارش‌های بسیار دقیق در مورد موفقیت کمپین‌ها استفاده می‌کنند.

آژانس بازاریابی چیست؟

رهبران کسب و کار می پرسند: “آیا به آژانس بازاریابی نیاز دارم؟” احتمالا انجام دهد. کسب‌وکارهای کوچک بیش از هر زمان دیگری از خدمات یک آژانس بازاریابی استفاده می‌کنند، زیرا متوجه می‌شوند که این کار برای کارشناسان در سریع‌ترین زمان ممکن مقرون به صرفه‌تر از تلاش برای مقابله با پیچیدگی‌های روزافزون بازاریابی دیجیتال است. جستجوهای آنلاین برای آژانس های بازاریابی دیجیتال در 12 ماه گذشته 50٪ افزایش یافته است، که نشان دهنده فشاری است که CMOها برای رشد رشد تحت فشار هستند.

اما یک آژانس بازاریابی چه کاری انجام می دهد که سرمایه گذاری از سوی کسب و کارهای کوچک بالقوه با کمبود نقدینگی را تضمین می کند؟

خدمات آژانس بازاریابی

آژانس های بازاریابی سنتی و دیجیتال ممکن است برخی یا همه خدمات زیر را ارائه دهند:

  • استراتژی ها، برنامه ها و اهداف بازاریابی کوتاه مدت یا بلند مدت ایجاد کنید
  • کمک به برندسازی، به عنوان مثال، ایجاد لوگو، چارچوب های پیام برند
  • هماهنگی کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی
  • کمپین های بازاریابی ایمیلی، از جمله خبرنامه ها
  • کمپین های تبلیغاتی
  • بیانیه های مطبوعاتی
  • وبلاگ ها، مقالات و وایت پیپرها—همه اشکال بازاریابی محتوا
  • ویدئوها، به عنوان مثال، حلقه های اینستاگرام و فیلم های آموزشی در یوتیوب
  • نمایش محصولات
  • مبارزات انتخاباتی چهره به چهره، به عنوان مثال، در کنفرانس ها، نمایشگاه ها یا نمایشگاه های صنعتی
  • رسانه های فیزیکی، به عنوان مثال، بروشورها و کاتالوگ ها
  • محتوای وب سایت

در حالی که آژانس های بازاریابی درگیر تبلیغات می شوند، به ندرت تنها تمرکز آنهاست. آژانس‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهایی که با چالش‌های فزاینده‌ای برای دستیابی به رشد در بازارهای شلوغ مواجه هستند، پشتیبانی و خدمات ارائه می‌کنند.

آژانس تبلیغاتی چیست؟

تبلیغات برای قرن ها به اشکال مختلف وجود داشته است و در دهه 1800 به روشی پولی برای مشاغل تبدیل شد تا کالاهای خود را تبلیغ کنند. امروزه، در حالی که روش‌های تبلیغات فیزیکی و تلویزیونی هنوز موثر هستند، بسیاری از کسب‌وکارها به شدت بر تبلیغات دیجیتال تمرکز می‌کنند. آژانس ها با ارائه تجربه و تخصص در مدیریت کمپین های تبلیغاتی آنلاین از کسب و کارها حمایت می کنند.

آژانس های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که همه بر روی انواع مختلف تبلیغات تمرکز می کنند. برخی ممکن است رویکرد گسترده ای داشته باشند، در حالی که برخی دیگر فقط به عنوان مثال تبلیغات رسانه های اجتماعی را مدیریت می کنند. دیگران ممکن است با تبلیغات برنامه‌ای درگیر شوند، تکنیکی مبتنی بر الگوریتم که تبلیغات را با وب‌سایت‌هایی که فضایی برای تبلیغات ارائه می‌دهند مطابقت می‌دهد. با توجه به اینکه حدود 91 درصد از بودجه های تبلیغاتی صرف این نوع تبلیغات خودکار می شود، آژانس تبلیغاتی چه کار دیگری انجام می دهد؟

خدمات آژانس تبلیغاتی

خدمات آژانس تبلیغاتی

آژانس های تبلیغاتی تبلیغات و کمپین های تبلیغاتی را برای بسیاری از انواع سازمان ها ایجاد و مدیریت می کنند. برخی از آژانس‌های تبلیغاتی برای شرکت‌هایی در چندین صنعت کار می‌کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است صرفاً بر بخش‌های صنعتی خاص مانند ارائه‌دهندگان نرم‌افزار تمرکز کنند.

یک آژانس تبلیغاتی با خدمات کامل ممکن است خدمات زیر را ارائه دهد:

  • تبلیغات رادیویی یا سایر تبلیغات صوتی، به عنوان مثال، برای پادکست
  • تبلیغات تلویزیونی یا سرویس پخش جریانی
  • تبلیغات دیجیتال، از جمله رسانه های اجتماعی، بنرهای وب و تبلیغات یوتیوب
  • تبلیغات فیزیکی، به عنوان مثال، بیلبوردها، پوسترها، بروشورها، بروشورها، جزوات، تبلیغات مجله یا روزنامه
  • خدمات روابط عمومی، مانند ذکر نام های تجاری در اخبار یا رویدادهای خاص صنعت

آژانس های تبلیغات دیجیتال فقط جنبه های تبلیغات آنلاین لیست قبلی را ارائه می دهند. برای کاهش بیشتر این موضوع، ممکن است انتظار داشته باشید آژانس های تبلیغاتی به شدت درگیر طراحی گرافیکی و ظاهر تبلیغات آنلاین ثابت و مبتنی بر ویدئو باشند. آنها یا از برندسازی حمایت خواهند کرد یا در برخی موارد، این جنبه از بازاریابی را به طور کامل در اختیار خواهند گرفت. آنها همچنین ممکن است کمپین های رسانه های اجتماعی را از ابتدا تا انتها مدیریت کنند، از جمله اطمینان از اینکه به همه نظرات با لحن صدای کسب و کار شما پاسخ داده می شود.

کارشناسان تبلیغات دیجیتال همچنین از داده‌های کمپین‌های قبلی برای ارزیابی بهترین مکان‌های تبلیغات برای حداکثر بازگشت سرمایه استفاده می‌کنند. آژانس‌ها همچنین نکات ظریف تبلیغات PPC مانند تبلیغات گوگل را درک می‌کنند و با شما همکاری می‌کنند تا به عنوان مثال اطمینان حاصل کنند که وب‌سایت شما برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه شده است. تبلیغات PPC که روی گوشی هوشمند کلیک می‌شود، در صورتی که خریدار بالقوه به سمت رقیب کلیک کند، باعث هدر رفتن پول می‌شود.

بسیاری از آژانس‌های تبلیغاتی ترکیبی از افراد خلاق و متخصصان روابط عمومی یا بازاریابی را به کار می‌گیرند، بنابراین آن‌ها هم تخصص دارند تا محتوای چشم‌گیر تولید کنند و هم دانش لازم را برای ارائه آن در مقابل مخاطبان هدف شما. آژانس‌های تبلیغاتی مؤثر در اجرای کمپین‌های چند کانالی که نقاط تعامل متعددی را برای دستیابی به بیشترین مشتریان ادغام می‌کنند، برتری دارند.

آژانس بازاریابی در مقابل آژانس تبلیغاتی: همه چیز این است که بدانیم هر نوع آژانس چه کاری انجام می دهد. درک اهداف کسب و کار خود نیز به شما کمک می کند تا نیازهای بازاریابی یا تبلیغات سازمان خود را بهتر تعریف کنید.

آژانس بازاریابی در مقابل آژانس تبلیغاتی: چگونه بهترین مناسب را برای خود انتخاب کنید
همپوشانی قابل توجهی بین این دو نوع آژانس وجود دارد که انتخاب مناسب برای نیازهای خود را برای مشاغل، چالش برانگیز می کند. هر دو نوع آژانس، تبلیغاتی را اجرا می کنند که بیش از یک جنبه از بازاریابی را پوشش می دهد. اگر در حال راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی هستید، در بیشتر موارد، یک آژانس تبلیغاتی تمرکز کمتری برای پشتیبانی از این سفر خواهد داشت. این امر به ویژه در صورتی صادق است که سازمان شما از قبل روی استراتژی بازاریابی کلی خود کنترل داشته باشد و به درک کمک نیاز داشته باشد که بهترین مکان برای قرار دادن تبلیغات و نحوه اجرای کمپین های مؤثر و سودآور را درک کند. آژانس‌های تبلیغاتی دارای یک پشته فناوری هستند که بر جمع‌آوری داده‌های دقیق در مورد اثربخشی تبلیغات متمرکز است. آژانس‌های بزرگ روابط قدرتمندی با پلتفرم‌ها و شرکا خواهند داشت تا کسب‌وکار شما را بیشتر در معرض دید قرار دهند.

یک آژانس بازاریابی ممکن است برای کسب‌وکارهایی که نیاز به حمایت دارند، با تلاش‌های کلی بازاریابی خود سازگاری بیشتری داشته باشد. آژانس‌های خدمات کامل به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند وظایف پشتیبانی بازاریابی مورد نیاز خود را انتخاب کنند، در حالی که آژانس‌های بازاریابی متمرکز یا تخصصی‌تر ممکن است تنها از یک جنبه مانند بازاریابی محتوا پشتیبانی کنند. آژانس‌های بازاریابی معمولاً خدمات تبلیغاتی را نیز ارائه می‌دهند، بنابراین کسب‌وکارها باید دلایل دیگری را برای مشارکت با آژانس بازاریابی در نظر بگیرند تا بیشترین سود را از این سرمایه‌گذاری ببرند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید