تفاوت بین طراحی سایت خوب و بد

تفاوت طراحی سایت خوب و بد

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا قیمت وب سایت ها به شدت متفاوت است؟ وقتی صحبت از قیمت طراحی سایت در اصفهان می شود مردم سوال می کنند که چرا برخی قیمت ارزان و برخی دیگر قیمت گران تر می دهند؟ مردم فکر می کنند که همه وب سایت ها یکسان ساخته شده اند، اما این در بیشتر موارد دور از واقعیت است. بسیاری از کسب و کارها طعمه یک وب سایت ارزان می شوند تا در عرض چند ماه متوجه شوند که به یک وب سایت جدید نیاز دارند. در اینجا چند تفاوت کلیدی بین وب سایت های خوب و بد بیان می کنیم تا ملاک های خوب و بد در طراحی سایت به دستتان بیاید تا در هنگام دریافت خدمات مربوط به سایت دچار مشکل نشوید.

یک وبسایت خوب چه ملاک هایی دارد؟

باز شدن سریع صفحات

سرعت بارگذاری یک وب سایت به چند دلیل ضروری است.

اولاً، به این دلیل که اگر وب سایت شما زمان زیادی برای بارگذاری بگیرد، کاربران علاقه خود را از دست می دهند. طبق تحقیقات انجام شده توسط گوگل، اکثر کاربران تلفن همراه در صورتی که بارگذاری آن بیش از 3 ثانیه طول بکشد، وب سایت شما را ترک می کنند.

ثانیاً، یک وب سایت با بارگذاری آهسته رتبه شما را در موتورهای جستجو کاهش می دهد.

در موتورهای جستجو ظاهر می شود و رتبه خوبی دارد

ظاهر شدن و رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو برای هر وب سایتی حیاتی است. این کار از طریق فرآیندی به نام SEO انجام می شود که مخفف کلمه بهینه سازی برای موتورهای جستجو است که در اصل بهینه سازی وب سایت و محتوای شما برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو مانند گوگل است. داشتن یک وب سایت بهینه شده در سئو بسیار مهم است زیرا ترافیک ارگانیک را به وب سایت شما جذب می کند، یعنی بازدیدکنندگانی که به کسب و کار شما علاقه مند هستند و محصول/خدمت شما را جستجو کرده اند.

پیمایش آسان

داشتن یک وب سایت خوب برای کاربر کافی نیست تا تجربه خوبی از گشت و گذار در وب سایت شما داشته باشد. اگر کاربر نتواند به راحتی به صفحات مورد نظر خود حرکت کند، تمام تلاش های طراحی شما بیهوده خواهد بود. بنابراین فکر کردن بیشتر به نحوه هدایت کاربر در وب سایت شما بسیار مهم است.

بهینه شده برای کسب و کار شما

وب سایت شما باید از ابتدا با در نظر گرفتن کسب و کار شما ساخته شود. وب سایت شما نشان دهنده کسب و کار شماست. یک طراح نباید از یک الگو استفاده کند و سپس آن را فقط متناسب با کسب و کار شما بسازد، طراح باید طراحی را از ابتدا شروع کند و در عین حال هویت تجاری شما را در نظر داشته باشد. این شامل نحوه ساختار وب سایت شما، رنگ های استفاده شده در وب سایت و البته محتوای شما می شود.

کاربرمحور بودن

بیایید در اینجا صادق باشیم، یک وب سایت -در نهایت- برای کاربران ساخته شده است، بنابراین ناگفته نماند که وب سایت شما باید کاربر محور باشد. هر طراح در هنگام طراحی وب سایت شما باید در نظر داشته باشد که کاربر از وب سایت چه می خواهد.

ریسپانسیو و واکنش گرا بودن

داشتن یک وب سایت واکنش گرا به این معنی است که وب سایت شما بسته به اندازه صفحه نمایش دستگاهی که به آن دسترسی دارد کمی تغییر می کند. این بسیار مهم است زیرا اندازه صفحه نمایش دستگاه های تلفن همراه با مانیتورهای رایانه یکسان نیست، بنابراین وب سایت ها باید برای ظاهر خوب در دستگاه های تلفن همراه سازگار شوند.

ملاک های یک وبسایت بد کدام است؟

زمان زیادی برای بارگذاری صرف کنید

همانطور که در بالا اشاره شد، اگر وب سایت شما سرعت کندی داشته باشد، کاربران علاقه خود را به وب سایت از دست خواهند داد و قبل از دیدن وب سایت، آن را می بندند.

در جستجو و موتور ظاهر نمی شوند یا رتبه خوبی ندارند

اگر وب سایت شما در موتورهای جستجو ظاهر نشود، به معنای واقعی کلمه مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد، بنابراین مطمئن شوید که وب سایت شما در موتورهای جستجو ظاهر می شود و از نظر شرایطی که با محصول/خدمت شما مطابقت دارد، رتبه خوبی را کسب می کند.

مسیریابی سخت است

وب سایتی که پیمایش آن دشوار است باعث ناامیدی کاربران در هنگام تعامل با وب سایت شما می شود، بنابراین همیشه سعی کنید خودتان به عنوان کاربر در وب سایت حرکت کنید.

روی دستگاه های تلفن همراه خوب کار نکند

اگر وب سایت شما واکنش گرا نیست، در تلفن های همراه خوب به نظر نمی رسد، که ممکن است آنها را غیرقابل استفاده کند، بنابراین همیشه مطمئن شوید که وب سایت شما با صفحه نمایش تلفن همراه شما سازگار است.

نتیجه

همانطور که نکات بالا نشان داد، همه وب سایت ها یکسان ساخته نمی شوند و به همین دلیل است که قیمت آنها به شدت متفاوت است. اصل صحبت ما این نیست که اگر سایتی ارزان ساخته شد ارزش ندارد و مشکلات دارد و یا اینکه اگر پول زیادی دادید، حتما یک سایت ایده آل دریافت می کنید. بلکه صحبت ما روی این است که قیمت می تواند یکی از عوامل موثر در کیفیت باشد. بهترین گزینه این است که حتما نمونه کارهای طراح سایت را مشاهده نمایید و با استعلام قیمت از جاهای دیگر، تصمیم نهایی خود را بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید