عکاسی فرش و گلیم اصفهان

عکاسی از فرش و گلیم اصفهان

عکاسی فرش اصفهان

فرش ایرانی در طول هزاران سال در تاریخ بشر به عنوان مظهر والای زیبایی و ظرافت جاودانه تلقی شده و در سراسر وجود خود پیوسته به آفرینشی زیباتر و هنرمندانه تر تبدیل شده است. همیشه جزء ضروری فرهنگ ایرانی و جزء اصلی هر خانه ایرانی بوده است. قرن هاست که فرش ایرانی به دلیل کیفیت بالا، منحصر به فرد بودن و دست بافت بودن مورد قدردانی قرار گرفته است. اگر کمی به آن فکر کنید، تنوع فرش ایرانی تا حدودی چشمگیر است. از فرش‌های بزرگ گره‌دار در کارگاه‌ها گرفته تا فرش‌های طرح‌دار روستایی و فرش‌های جذاب عشایری. این هنرهای دستباف تنها به فرش محدود نمی شود. سازه‌های نسبی دیگری نیز با متریال‌ها، طراحی‌ها و تکنیک‌های متفاوت وجود دارند که جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ ایرانی برای خود ایجاد کرده‌اند مانند گبه، گلیم و پالاس. برای نشان دادن نقش و نگار فرش و گلیم ضرورت دارد تا نسبت به عکاسی آنها توجه ویژه ای داشته باشیم. عکاسی فرش و گلیم اصفهان به شما کمک می کند تا به مشتریان هدف خودتان بهتر دست پیدا کنید. عکاسی تبلیغاتی از فرش و گلیم هر چه جذاب تر باشد نفش و نگار و زیبایی آن بهتر نمایش داده می شود. در خدمات سفارش عکاسی تبلیغاتی که توسط آژانس تبلیغات ما انجام می شود، توسط بهترین و پیشرفته ترین امکانات انجام می شود. برای دریافت خدمات عکاسی تبلیغاتی و صنعتی در اصفهان با ما تماس بگیرید.

سفر به دنیای فرش‌های قدیمی ایرانی نه تنها لذتی برای چشم‌ها، بلکه سفری در میان فرهنگ است. الگوها، اندازه‌ها و رنگ‌ها همگی ریشه در معانی عمیق‌تر و گاهی اوقات احتمالاً داستان‌ها دارند. داستان های نسل های گذشته و سنت های آنها. از نظر تئوری، گفته می‌شود که یک قالی ایرانی باید حداقل 80 سال قدمت داشته باشد تا «عتیقه» تلقی شود.

روش عکاسی از فرش و گلیم اصفهان چگونه است؟

عکاسی تبلیغاتی از فرش و گلیم اصفهان یا هر نوع دیگری که باشد، نیازمند تخصص و تجربه است. برای انجام این کار لازم است به نکات زیر توجه کنیم:

  • مکان مناسب

در عکاسی از فرش و گلیم سعی کنیم در مکانی تمیز و بدون شلوغی عکس بگیریم. همیشه فرش خود را با دست های تمیز و خشک لمس کنیم یا دستکش بپوشیم.

  • نورپردازی

منطقه ای با نور خوب و ترجیحا طبیعی انتخاب کنید. ممکن است در نظر داشته باشید که از فرش خود در بیرون یا در اتاقی با نور غیرمستقیم قوی و طبیعی عکاسی کنید.

  • موقعیت شی

بهتر است فرش های بزرگ را در فضای باز ببرید و روی یک سطح تمیز و خشک مانند پیاده رو تمیز و خشک قرار دهید. اگر در داخل خانه عکاسی می کنید، مبلمان و سایر اشیاء را از فرش دور کنید.

  • موقعیت دوربین

مطمئن شوید که کل فرش در قاب است. ممکن است برای دستیابی به دیدگاه صحیح نیاز به استفاده از نردبان داشته باشید. از عکاسی از فرش با زاویه شدید خودداری کنید.

در عکاسی از فرش و گلیم باید دقت کنید که تمام زوایای جلو و عقب عکسبرداری کنید و مطمئن شوید که هیچ قسمتی جا نماند. تصویر نمای نزدیک از پشت یک آیتم با یک چهارم روی سطح به متخصصان کمک می کند تا اندازه بافت را تعیین کنند. تصاویر نزدیک باید از هرگونه کثیفی، تعمیرات یا سایر مشکلات به دور باشد.

عکاسی صنعتی از فرش و گلیم

تکنیک عکاسی هوایی از فرش و گلیم

اگر می خواهید یک عکس هوایی از فرش بگیرید، همیشه می توانید آن را به دیوار سنجاق کنید. با سنجاق کردن فرش خود به دیوار، می توانید توهم یک عکس هوایی با زاویه باز را ایجاد کنید. چند نکته در مورد این موضوع را باید رعایت کنید:
آن را در محلی آویزان کنید که نور طبیعی داشته باشد، زیرا نورهای بالای سر باعث ایجاد سایه های ناخواسته می شوند. اگر چترهای سبکی را که قبلاً به آنها اشاره کردیم دارید، در اینجا به کار می آیند.
از پین های نقشه استفاده کنید تا فرش خود را بدون آسیب رساندن به دیوار محکم کنید. سوراخ‌های ایجاد شده توسط این نوع سنجاق‌ها تقریباً قابل توجه نیستند و اگر در بافت فرش پنهان شوند، مشخص نمی‌شوند. یک سنجاق در هر 15 سانت یا بیشتر تقریبا توانایی نگهداری اکثر فرش ها را دارد. راه حل دیگر برای عکاسی هوایی استفاده از سه پایه افقی است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

تکنیک های عکاسی از قالی اصفهان

برای عکاسی از قالی و فرش تکنیک های مختلفی وجود دارد که در این جا 4 تکنیک را معرفی می کنیم:

عکسبرداری با زاویه مستقیم از فرش

فرش را به دیوار بچسبانید و با فاصله ی مناسب، دوربین را به صورت عمودی بچرخانید تا اینکه کل فرش داخل قاب قرار بگیرد.

عکسبرداری از گوشه ای به گوشه دیگر

اگر فرش شما روی زمین قرار دارد، دوربین را در گوشه ای قالی یا گلیم قرار دهید و گوشه ای دیگر را هدف قرار دهید. در این حالت جزئیات به خوبی نمایش داده می شود.

عکسبرداری از نزدیک

از نزدیک عکس بگیرید. اگر فرش شما دارای نقش و نگارهای پیچیده است، از نزدیک عکس بگیرید تا آثار هنری روی فرش خود را به نمایش بگذارید. از فوکوس خودکار برای برجسته کردن نقوش در فرش استفاده کنید. اگر می‌خواهید به فوکوس دستی تغییر دهید، برای به حداکثر رساندن وضوح تصویر از سه پایه استفاده کنید. برای عکس های نزدیک از سرعت شاتر کمتر استفاده کنید.

از یک پایه دوربین افقی استفاده کنید

از یک پایه دوربین افقی استفاده کنید. این پایه‌ها به راحتی به هر سه پایه استاندارد متصل می‌شوند و می‌توانند برای بازسازی اثر سنجاق‌کردن فرش به دیوار استفاده شوند. ضمیمه پایه افقی را در پایه سه پایه خود پیچ کنید. از دستگیره تنظیم برای ایمن کردن پیوست متصل به دوربین خود استفاده کنید. دوربین خود را روی بازوی پیوست افقی پیچ کنید. سه پایه خود را روی یک میز یا سکو قرار دهید تا ارتفاع لازم برای گرفتن یک عکس از بالای سر عالی را به دست آورید.

انواع عکاسی تبلیغاتی فرش و گلیم

انواع عکاسی برای فرش و گلیم وجود دارد. هر کدام از این انواع متناسب با هر سلیقه ای خواهد بود. نظر به هدفی که وجود دارد نوع عکسبرداری نیز متفاوت خواهد بود. در ادامه به سه نوع عکاسی فرش و گلیم در اصفهان اشاره خواهیم کرد:

عکاسی برای کاتالوگ: طراحی کاتالوگ و عکس های فروشگاه آنلاین باید ظاهر کلی فرش را به تصویر بکشد و بر نورپردازی بدون ایجاد سایه تمرکز کند.

عکاسی تبلیغاتی از فرش: همانطور که می دانید عکس های تبلیغاتی با هدف خاصی از جمله جذب مخاطب گرفته می شود. بنابراین، برای ایجاد چنین عکس هایی، باید ایده هایی را توسعه داد که بتواند پیام ها و مفاهیم را به خریداران منتقل کند.

عکاسی سبک زندگی: این عکس‌ها معمولاً دکوراسیون داخلی خانه را به تصویر می‌کشند و هدف از این نوع عکاسی نشان دادن این فرش‌ها در محیط زندگی با توجه کمتر به جزئیات است. در واقع هدف اصلی این عکس ها هماهنگی رنگ و قرار دادن وسایل منزل است.

عکاسی فرش و گلیم در آژانس تبلیغاتی لایت

در آژانس تبلیغاتی لایت گستره ی عکاسی زیاد می باشد. یکی از زمینه هایی که خدمات عکاسی ارائه می دهیم، عکاسی از فرش و گلیم در اصفهان می باشد. بسته به تجربه و امکانات و ایده پردازی هایی که داشته ایم، توانسته ایم عکس های با کیفیت و خارق العاده ای را در اختیار مشتریان خود قرار دهیم. چنانچه قصد سفارش عکاسی داشته باشید می توانید با ما تماس بگیرید.

امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید