نحوه فعالیت کانون تبلیغاتی چگونه است؟

آشنایی با کانون تبلیغاتی

کانون تبلیغاتی یا آژانس تبلیغاتی چیست؟ این سوالی است که بسیاری از مردم پاسخ روشنی برای آن ندارند. برخی اغلب آن را با آژانس بازاریابی اشتباه می گیرند، اما حقیقت این است که یکسان نیست و حتی تفاوت های زیادی با هم دارند.

در حال حاضر، آنچه نیز واقعی است این است که کانون های تبلیغاتی نقش مهمی در موفقیت شرکت‌هایی دارند که با آن‌ها همکاری می‌کنند؛ عملکرد آنها در نهایت برای دستیابی به موقعیت و اهداف فروش یک تجارت کلیدی است.

آیا می خواهید بدانید که یک کانون تبلیغاتی چیست، چگونه کار می کند، چه خدماتی را ارائه می دهد، چه کسی در آن کار می کند و تمام اطلاعات مرتبطی که به شما کمک می کند همه چیز را در مورد این نوع آژانس به طور عمیق درک کنید؟  با ما همراه باشید تا جواب این سوالات را دریابید.

کانون تبلیغاتی چیست؟

کانون تبلیغاتی شرکتی است که خدمات ایجاد، برنامه ریزی و مدیریت تبلیغات را برای مشتریان خود ارائه می دهد. هدف آن ترویج فروش محصولات یا خدمات از طریق راهبردهای ارتباطی مختلف با استفاده از خلاقیت برای دستیابی به آن است.

در حال حاضر کانون های تبلیغاتی طیف وسیعی از خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند که متناسب با نیازها و اهداف هر شرکت است.

از جمله خدمات اصلی که یک آژانس از این نوع ارائه می دهد، خدمات مربوط به خلاقیت، طراحی، ویدئو، تبلیغات و هر استراتژی مرتبط با انتشار گسترده اطلاعات می باشد.

کانون تبلیغاتی چه خدماتی ارائه می دهد؟

همانطور که قبلاً دیدیم، یک کانون تبلیغاتی می تواند طیف گسترده ای از خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. ما می توانیم این خدمات را به سه گروه بزرگ تقسیم کنیم:

خدمات خلاقانه:

آن‌هایی هستند که با تولید ایده‌ها و خلاقیت‌ها مانند کارگردانی هنری، نوشتن متون تبلیغاتی یا ایجاد مفاهیم مرتبط هستند.

خدمات تولیدی:

آنها مسئول تولید موادی مانند تولید سمعی و بصری و چاپ دیجیتال هستند.

خدمات تبلیغاتی:

آنها مواردی هستند که به برنامه ریزی و مدیریت مربوط می شوند، مانند خرید رسانه، تجزیه و تحلیل کمپین یا مشاوره در مورد بودجه تبلیغات.

اما با خلاصه و فهرست کردن هر یک از آنها، خدمات و کارکردهای اصلی یک کانون تبلیغاتی عبارتند از:

  • برنامه ریزی استراتژیک.
  • تولید سمعی و بصری.
  • خرید رسانه ای
  • توسعه خلاق.
  • طراحی گرافیک
  • کمپین های تبلیغاتی.
  • تحلیل کمپین.
  • طراحی سایت
  • استراتژی های محتوا برای شبکه های اجتماعی

وظایف کانون تبلیغاتی

وظایف کانون تبلیغاتی

کانون تبلیغاتی وظایف متعددی را در قبال کسب و کارها دارد. در زیر به معرفی وظایف کانون تبلیغاتی می پردازیم:

  • برنامه ریزی استراتژیک:

این اولین کاری است که یک کانون تبلیغاتی با شروع کار با مشتری جدید انجام می دهد. این بر اساس تجزیه و تحلیل کسب و کار، رقابت، مخاطبان هدف و همه عوامل مرتبط برای ایجاد یک استراتژی ارتباطی موثر است.

  • تولیدات رسانه ای:

پس از انجام برنامه ریزی استراتژیک، کانون تبلیغاتی اقدام به تولید مواد سمعی و بصری می کند که در کمپین مورد استفاده قرار می گیرد. این ممکن است برای مثال شامل تولید یک تبلیغ تلویزیونی یا یک ویدیو برای رسانه های اجتماعی باشد.

  • خرید رسانه ای:

فرآیند برنامه ریزی، مذاکره و خرید فضای تبلیغاتی در رسانه های مختلف است. هدف بهینه سازی سرمایه گذاری انجام شده توسط مشتری، به دنبال بهترین راه برای دستیابی موثر به مخاطبان هدف است.

  • توسعه خلاق:

این در مورد توسعه همه آن ایده ها و پیام هایی است که در کمپین ارتباطی استفاده می شود. هدف جلب توجه و ارتباط با مخاطب هدف برای دستیابی به نتایج مطلوب است.

  • طراحی گرافیکی:

هنگامی که خلاقیت توسعه یافت، زمان طراحی تمام موادی است که در کمپین استفاده می شود. این ممکن است شامل ایجاد یک لوگو یا طراحی یک وب سایت باشد.

به طور کلی این وظیفه بر عهده بخش خلاق کانون است.

  • کمپین های تبلیغاتی:

این مهمترین خدماتی است که یک کانون تبلیغاتی ارائه می دهد. این مسئول برنامه ریزی، ایجاد و طراحی کمپین با توجه به اهداف تعیین شده توسط شرکت است.

  • تجزیه و تحلیل کمپین:

پس از انجام کمپین، کانون تبلیغاتی اقدام به تجزیه و تحلیل نتایج آن و تهیه گزارش برای مشتری می کند. به این ترتیب، آنها می توانند بررسی کنند که آیا اهداف محقق شده است یا خیر و چه پیشرفت هایی را می توان در آینده اجرا کرد.

  • استراتژی های محتوا برای شبکه های اجتماعی:

امروزه یکی از مهم ترین کانال های ارتباط با مخاطبان، شبکه های اجتماعی هستند. به همین دلیل، بسیاری از کانون های تبلیغاتی استراتژی ها و تولید محتوا را برای شبکه های اجتماعی (در اینستاگرام، فیس بوک یا سایرین) با تمرکز بر تعامل و ایجاد جوامع به مشتریان خود ارائه می دهند.

اکنون پس از صحبت در مورد خدمات ارائه شده توسط یک کانون تبلیغاتی و وظایفی که انجام می دهد، باید در نظر داشت که برای انجام این کار، آژانس ها به یک تیم آموزش دیده و کارآمد در پشت سر خود نیاز دارند.

اینها تضمین می کنند که تمام وظایف و اهداف هر یک از مشتریان خود برآورده می شوند. بیایید کمی بیشتر در مورد افرادی که در یک کانون تبلیغاتی کار می کنند صحبت کنیم.

چه کسی در کانون تبلیغاتی کار می کند؟

تیم یک کانون تبلیغاتی متشکل از متخصصان مختلف با وظایف و مسئولیت های مختلف است. در میان آنها می توانیم پیدا کنیم.

ویراستاران: آنها وظیفه نگارش متونی را بر عهده دارند که در کمپین مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
مدیران هنری: آنها مسئول هدایت خلاقانه کمپین هستند.
طراحان: آنها مسئول طراحی تمام موادی هستند که در کمپین استفاده می شود.
خریداران رسانه: مسئولیت برنامه ریزی و خرید فضای تبلیغاتی در رسانه های مختلف را بر عهده دارند.
مدیران حساب: آنها مسئول مدیریت حساب مشتری و اطمینان از برآورده شدن تمام اهداف آن هستند.
استراتژیست های تبلیغاتی: آنها مسئول توسعه استراتژی ارتباطی، تعریف بازار، رسانه، پیام و کل رویکردی هستند که استراتژی اتخاذ خواهد کرد.
مدیران پروژه: آنها مسئول هماهنگی کلیه کارهای آژانس و اطمینان از اجرای موفقیت آمیز، به موقع و به روش صحیح برنامه ریزی شده هستند.
همه آنها در بخش های مختلف توزیع شده اند که وظایف مشخصی با یک هدف مشترک دارند، موفقیت استراتژی ها.

بیایید نگاهی به بخش هایی بیندازیم که معمولاً در یک کانون از این نوع وجود دارند.

انواع کانون تبلیغاتی

انواع کانون های تبلیغاتی

امروزه کانون های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند. بر اساس هدف اصلی آنها، رسانه ای که استفاده می کنند و نتایجی که ارائه می دهند، اینها انواع مختلفی از کانون ها هستند که می توانید پیدا کنید.

کانون های تبلیغاتی خدمات کامل

همانطور که از نام آنها پیداست، آنها کانون هایی هستند که طیف کاملی از خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهند. این بدان معنی است که آنها مسئول تمام جنبه های کمپین، از توسعه گرفته تا تجزیه و تحلیل نتایج هستند.

آنها مانند یک بخش خلاق و تبلیغاتی هستند که در دسترس مشتریان خود قرار خواهند گرفت.

کانون های تبلیغات دیجیتال

اینها در کمپین های آنلاین تخصصی هستند و بر توسعه استراتژی هایی برای شبکه های اجتماعی، تبلیغات گوگل، بازاریابی ایمیلی و غیره تمرکز دارند.

کانون های تبلیغاتی ورودی

آنها بر جذب مشتری از طریق استراتژی های محتوا تمرکز می کنند. آنها معمولاً با وبلاگ نویسی برای سئو، کمپین های تولید سرنخ و بازاریابی ورودی کار می کنند.

کانون های تبلیغات محیطی

آنها بر توسعه کمپین هایی برای رسانه های فضای باز مانند بیلبوردها، مبلمان خیابانی یا حمل و نقل عمومی تمرکز می کنند.

آژانس های تبلیغاتی پاسخ مستقیم

اهداف اصلی آن بر روی ایجاد نتایجی مانند فروش، مشتریان بالقوه یا دانلود متمرکز است. برای این کار از استراتژی های پاسخ مستقیم مانند بازاریابی عملکرد یا تولید سرنخ استفاده می کنند.

همانطور که می بینید، کانون های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که خدمات مختلفی را ارائه می دهند. هنگام انتخاب یک آژانس، مهم است که نوع کمپینی را که می خواهید اجرا کنید و اهدافی که به دنبال دستیابی به آن هستید، در نظر بگیرید.

دریافت مشاوره طراحی گرافیک در اصفهان

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید