چگونه محتوایی مفید برای خود کاربران بنویسیم نه کلیک آنها؟

نحوه نوشتن محتوای مفید برای کاربران

به‌روزرسانی‌های اخیر الگوریتم گوگل نشان می‌دهد که ایجاد ارزش برای مخاطبان، شما را در جستجوی ارگانیک بیشتر از محتوای صرف سئو محور هدایت می‌کند. علیرغم شواهد، گوگل از سال 2011 الگوریتم خود را تنظیم کرده است تا سایت هایی را که محتوای ارزشمند و کاربر محور ارائه نمی دهند، از بین ببرد، از به روز رسانی پاندا و اخیراً با به روز رسانی محتوای مفید 2022 خود. با این حال، برخی از سازمان‌ها هنوز نقشی را برای «محتوای سئو محور» می‌بینند – یعنی محتوایی که با هدف اصلی جذابیت برای موتورهای جستجو طراحی شده است. آژانس تبلیغاتی لایت در زمینه ی خدمات سئو که ارائه می دهد، به این مساله توجه وافری دارد که محتواها کاربر محور باشد تا اینکه کاربران بهره ای از آنها ببرند.

ایجاد محتوا برای موتورهای جستجو چه اشکالی دارد؟

خطر توسعه محتوا برای موتورهای جستجو به عنوان هدف اصلی شما این است که کیفیت محتوا ممکن است به خطر بیفتد. شما ممکن است شروع به تمرکز روی مواردی مانند تعداد کلمات بیش از اختصار، یا تراکم کلمات کلیدی بیش از خوانایی کنید. ممکن است حجم صفحات شما شروع به افزایش کند، اما ارزشی که محتوای شما ارائه می دهد کاهش یابد.

همه ما در معرض آزار کلیک کردن روی وب‌سایتی که محتوای زیادی دارد اما چیز زیادی برای گفتن ندارد، قرار گرفته ایم. هیچ کس مایل به تجربه کردن مجدد آن نیست.

هدف اصلی ما باید تولید محتوایی باشد که به نفع کاربران است. امتیازی که محتوای کاربر محور دارد این است که این محتوا احتمال بیشتری برای کسب بک لینک و انتشار در رسانه های اجتماعی دارد و در نتیجه موجب افزایش اعتبار دامنه می شود.

توجه به چه نکاتی ما را کمک می کند که محتوای کاربر محور بنویسیم؟

تحقیق کنید که چه اطلاعاتی برای کاربران مفید است

  • به رفتارها و انگیزه های کاربر در تحقیقات خود توجه داشته باشید
  • با مدیران رسانه های اجتماعی صحبت کنید که چه بازخوردهایی از مشتریان دریافت می کنند
  • با توجه به یافته های خود، طرح تحقیق کلمات خود را ناظر به اهداف کاربران، مشکلات و زمینه های مورد علاقه ی آنها قرار دهید.

ارزیابی کنید که چه چیزی برای موتورهای جستجو جذاب است

با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی، در گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر، کلمه کلیدی را که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید، وارد کنید. سپس، صفحه نتایج جستجو را مرور کنید. چی میبینی؟
چه نوع محتوایی در اولویت است؟ به عنوان مثال، آیا تصاویر را در بالای نتایج جستجو، ویدیوهای موجود در صفحه، نتایج نقشه، سؤالات متداول یا سایت های تحریریه می بینید؟ این به شما سرنخی می دهد که چه قالب محتوایی را در اولویت قرار دهید.
نقطه قوت رقابت چیست؟ آیا موتورهای جستجو سایت های دولتی و آموزشی را رتبه بندی می کنند؟ احتمال اینکه سازمانی مانند شما بتواند از این سایت ها بالاتر باشد چقدر است؟
چگونه ممکن است ارزش بیشتری بیافزایید؟ برای رتبه بندی صفحات و منابع در صفحه 1 کلیک کنید. چه چیزی خوب کار می کند؟ چه چیزی را در مورد آنها دوست دارید؟ چه چیزی کم است؟ چگونه می توانید یک منبع بهتر و مفیدتر بسازید؟

موضوعات خود را به صورت خلاصه فهرست کنید

هنگامی که مراحل استراتژیک بالا را کامل کردید، می‌توانید ایده‌های محتوایی را فهرست و اولویت‌بندی کنید که:

  • برای کاربران مورد علاقه و ارزش هستند (همانطور که در تحقیقات کاربر و تحقیقات کلمات کلیدی مشخص شده است)
  • ارائه فرصتی برای بهبود (جایی که می توانید منبعی حتی بهتر از آنچه در حال حاضر در دسترس است ایجاد کنید)
  • شما می توانید به طور واقع بینانه در موتورهای جستجو رتبه خوبی کسب کنید (این یک امتیاز است اما الزامی نیست زیرا جذابیت برای موتورهای جستجو هدف اصلی شما نیست)

ملاحظات محتوایی که می تواند عملکرد سئو را ایجاد یا خراب کند

در حالی که توصیه می کنیم ابتدا محتوا را برای کاربران توسعه دهید، هنوز هم تعدادی تاکتیک برای کمک به حداکثر رساندن دسترسی آن در جستجوی ارگانیک وجود دارد که باید در فرآیندهای انتشار خود جاسازی کنید.

نکاتی برای نوشتن محتوا

ابتدا برای کاربران بنویسید. بعداً کلمات کلیدی را اضافه کنید: در نوشتن محتوا کلمات کلیدی را هدف گیری نکنید. این می تواند خلاقیت را از بین ببرد و یک منبع تبلیغاتی را از بین ببرد. در عوض، برای کاربران بنویسید و سپس آن را تغییر دهید تا با کلمات کلیدی جستجو هماهنگ شود.

نوشتن خود را منحصر به فرد کنید: از خلاصه کردن یا جمع‌آوری محتوای ساده از سایر نقاط سایت یا وب خودداری کنید. چیزی که منبع شما را با ارزش می کند این است که چشم اندازی منحصر به فرد ارائه می دهد و ارزش متمایز ارائه می دهد.

با شمارش کلمات دچار مشکل نشوید: تعداد کلمات تقریبی را بر اساس میانگین تعداد کلماتی که موتورهای جستجو رتبه بندی می کنند در ذهن داشته باشید، اما اگر این کار ارزش افزوده ایجاد کرد، از تولید کلمات کمتر یا بیشتر نترسید.

از عناوین صفحه و عناوین منطقی استفاده کنید: صفحه یا پست شما ممکن است عنوانی جالب داشته باشد، اما آیا برای کاربران منطقی است و با نحوه جستجوی افراد مطابقت دارد؟ توصیه می‌کنیم از عنوان ها برای تنظیم سلسله‌مراتب محتوا استفاده کنید.

برخی از پیوندهای داخلی را وارد کنید: از یک صفحه بن بست اجتناب کنید. با قرار دادن تعداد انگشت شماری لینک به صفحات دیگر، کاوش محتوای مرتبط در سایت خود را برای کاربران آسان تر کنید.

از پیوند دادن به سایت های خارجی نترسید: چه منبعی را نقل قول می کنید یا منابع دیگری را با خوانندگان خود به اشتراک می گذارید، پیوندهای خارجی راهی عالی برای نشان دادن قابل اعتماد بودن هستند.

متا دیتاهای سئو: با نوشتن یک عنوان منحصر به فرد سئو و توضیحات متا که مقاله را به طور خلاصه می کند و منبع شما را در نتایج جستجو جذاب می کند، آن را به پایان برسانید.

نکاتی برای محتوای تصویر

متن ALT: بدون آن، موتورهای جستجو متوجه نمی شوند که تصویر شما در مورد چیست. تصویر خود را به طور خلاصه توصیف کنید و از کلمات کلیدی مورد نظر تا حد امکان طبیعی استفاده کنید.

نام فایل تصویر: از یک رشته کلی از کاراکترها برای نام فایل خود اجتناب کنید. استفاده از کلمات کلیدی که با خط تیره از هم جدا شده اند، سیگنال واضحی را در مورد موضوع تصویر ارسال می کند.

از تصویر در بین محتوای مربوطه استفاده کنید: تصویر شما باید در جایی از محتوا استفاده شود که به متن شما ارزش افزوده بدهد.

نکاتی برای محتوای ویدیویی

عنوان ویدیو: عنوانی بنویسید که دقیقاً موضوع ویدیوی شما را نشان دهد و سپس آن را به گونه ای تنظیم کنید که کلیدواژه اصلی شما را در خود جای دهد. از قطع ارتباط بین عنوان خود و نحوه جستجوی افراد اجتناب کنید.

توضیحات ویدئو: از توضیحات خود برای افزودن زمینه به کاربران و خلاصه کردن نکات کلیدی استفاده کنید. در صورت امکان کلمات کلیدی ثانویه را اضافه کنید.

زیرنویس ها: موتورهای جستجوی ویدیو مانند YouTube از فناوری تشخیص صدا برای درک بهتر اسکریپت های ویدیویی استفاده می کنند. هنگام توسعه اسکریپت‌های خود، کلمات کلیدی سئو را به طور طبیعی وارد کنید تا به بهینه‌سازی صدا برای الگوریتم‌های آنها کمک کنید.

به سایت خود پیوند دهید: فراموش نکنید که پیوندی را به صفحه مربوطه در وب سایت خود اضافه کنید تا کاربران بتوانند در مورد موضوع بیشتر بیاموزند. مطمئن شوید که از یک مسیر URL کامل (به عنوان مثال https://www…) برای تبدیل شدن به یک لینک استفاده کنید.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید