وب سایت در مقابل رسانه های اجتماعی؟ کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است؟

وبسایت یا شبکه های مجازی

وب سایت یا رسانه های اجتماعی، کدام یک برای کسب و کار شما مفیدتر است؟

یکی از بحث های جاری در یک تیم بازاریابی این است که شرکت باید روی کجا بیشتر تمرکز کند، وب سایت یا شبکه های اجتماعی؟

سؤالات همراه آن عبارتند از: کدام یک از این دو، بیشترین مشتریان بالقوه را ایجاد می کند؟ کدام کانال ROI بیشتری ارائه می دهد؟ یا کدام یک از آنها به رشد سریعتر شرکت کمک می کند؟

اگر می خواهید پاسخ این و سوالات مرتبط دیگر را بدانید، با مقاله ای دیگر از لایت؛ آژانس تبلیغاتی در اصفهان باشید! ما در حال تجزیه و تحلیل هر دو پلتفرم هستیم و آنها را در مقابل یکدیگر قرار می دهیم.

رسانه های اجتماعی چیست؟

سر زدن به شبکه های اجتماعی تبدیل به عادت زندگی روزمره ی ما شده است. عمدتاً برای برقراری ارتباط یا تعامل آنلاین با یکدیگر استفاده می شود. محبوبیت رسانه های اجتماعی در دهه گذشته نه تنها در بین افراد، بلکه در بین مشاغل نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

بیایید این نام را به عنوان یک تلاش اولیه برای درک بهتر رسانه های اجتماعی تجزیه کنیم.

“social” – از کلمه لاتین “socius” که به معنای “دوست” است گرفته شده است. پس اجتماعی بودن یعنی صمیمی بودن.

“Media” – دوباره از لاتین “medius” به معنای وسط آمده است. بنابراین رسانه یک ابزار میانجی ارتباطی است که برای ذخیره و انتشار اطلاعات یا داده ها استفاده می شود.

با رفتن از تعاریف اولیه، به این یکی می رسیم: “شبکه های اجتماعی برنامه ها یا پلتفرم هایی هستند که در آن افراد یا گروه هایی از مردم (کسب و کار) با مخاطبان خود معاشرت می کنند.”

این در واقع بهترین راه برای استفاده از رسانه های اجتماعی است. بسیاری از شرکت ها این اشتباه را مرتکب می شوند که محتوای طولانی و در عین حال نه دوستانه در رسانه های اجتماعی پست می کنند.

ممکن است اکنون از خود بپرسید: چگونه می توانم در رسانه های اجتماعی دوستانه باشم؟

بیشتر بدانید: طراحی وب سایت اصفهان

برای اینکه محتوای شما دوستانه یا اجتماعی باشد، باید این 3 معیار را داشته باشد:

1. تعاملی یا جذاب باشید،
2. افراد را به هم متصل کنید یا ارتباطات را حفظ کنید،
3. برای همه طرف های مشمول این تبادل اجتماعی ارزش قائل شوید.

اگر هر سه مورد را با “چک” علامت گذاری کرده اید، پس از رسانه های اجتماعی دقیقاً برای آنچه ایجاد شده است استفاده می کنید.

مانند هر چیز دیگری، هم رسانه های اجتماعی و هم وب سایت ها، مزایا و معایب خود را دارند. ما می خواهیم اینها را کنار هم بگذاریم و ببینیم برنده می شویم یا نه!

مزایای رسانه های اجتماعی

رایگان

مزیت اصلی شبکه های اجتماعی این است که می توانید از اکثر آنها به صورت رایگان استفاده کنید. برعکس در مورد وب سایت ها صادق است، جایی که هزینه ای برای توسعه و نگهداری وجود دارد. نه تنها می توانید از رسانه های اجتماعی به صورت رایگان استفاده کنید، بلکه می توانید محتوای خود را نیز به صورت رایگان با مخاطبان گسترده ای به اشتراک بگذارید.

آماده

تنها کاری که در رسانه های اجتماعی برای شما باقی می ماند این است که یک “رسانه” به دلخواه خود آپلود کنید. شما نیازی به نگرانی در مورد ساخت آن ندارید زیرا همه چیز برای شما آماده است.

معایب شبکه های اجتماعی

به طور متناقض، معایب رسانه های اجتماعی از مزایای آن ناشی می شود. پس عجله نکنید که من اشتباهاً یک مطلب را دو بار نوشته ام.

بنابراین، معایب شبکه های اجتماعی نیز این است که عبارتند از:

هزینه بر بودن بازدید بیشتر

علی رغم این واقعیت که می توانید از شبکه های اجتماعی به صورت رایگان استفاده کنید، الگوریتم آنها باید محتوای شما را در معرض دید قرار دهد. شما می توانید از طریق کمپین ها و تبلیغات پولی به این امر کمک کنید. سال به سال، این شکل از بازاریابی پولی پرهزینه تر می شود. شما می توانید به صورت رایگان از شبکه های اجتماعی استفاده کنید، اما برای بازدید باید هزینه پرداخت کنید!

مشکل در شخصی سازی

شبکه‌های اجتماعی صفحات استاندارد، از پیش ساخته شده و از پیش مدل‌سازی شده‌ای هستند که محتوا را ذخیره می‌کنند و تغییرات کوچکی مانند شخصی‌سازی عکس‌های جلد و نمایه و محتوا را امکان‌پذیر می‌سازند. آنها فقط یک تبلیغ سطحی از برند شما ارائه می دهند. رسانه‌های اجتماعی لزوماً در افزایش آگاهی یا وفاداری به برند کار زیادی نمی‌کنند، و حتی اگر به درستی استفاده نشوند، حتی می‌توانند باعث آسیب یا از دست دادن هویت کسب‌وکار شما شوند.

وب سایت چیست؟

صفحه وب مجموعه ای از صفحات اینترنتی در هم تنیده با نام دامنه مشابه است که برای بازدیدکنندگان قابل دسترسی است. طراحی وب سایت می تواند توسط یک فرد، یک گروه، یک کسب و کار یا یک سازمان ایجاد و نگهداری شود و برای اهداف مختلف استفاده شود.

همه وب سایت ها در کنار هم وب جهانی را تشکیل می دهند که به عنوان وب جهانی یا WWW شناخته می شود.

وب سایت ها دارای تنوع به ظاهر بی پایان هستند، از جمله وب سایت های آموزشی، خبری، تجارت الکترونیک و موارد دیگر.

محتوای صفحه وب معمولاً ترکیبی از متن با رسانه های دیگر است. بنابراین هیچ قانونی وجود ندارد که ساختار یک صفحه وب را در اینترنت دیکته کند.

اولین وب سایت در سال 1990 توسط تیم برنرز لی، دانشمند کامپیوتر بریتانیایی ایجاد شد. 3 سال بعد، در سال 1993، سرن اعلام کرد که هر کسی می تواند به صورت رایگان به وب جهانی دسترسی داشته باشد.

در ابتدا، وب سایت ها بر اساس حوزه های عملکردشان طبقه بندی می شدند:

وب سایت های سازمان های دولتی = .gov

وب سایت موسسات آموزشی = .edu

وب سایت های سازمان های غیر انتفاعی = .org

وب سایت های تجاری = .com

وب سایت های اطلاعاتی = .info

اگرچه این افزونه‌های دامنه هنوز وجود دارند، اما در مورد محتوای فعلی صفحات وب در اینترنت اطلاعات کمی دارند. در اینترنت امروزی، افزونه “.com” محبوب ترین دامنه است. به دنبال آن افزونه هایی که کشورها را نشان می دهند، مانند: .it، .de، .co.uk، .ir، و غیره.

یک وب سایت بدون شک برای کسب و کار شما مفید است. به جز خدمت به تصویر کسب و کار شما، به افزایش آگاهی و وفاداری برند و در نتیجه فروش نیز کمک می کند. تمام پروژه های بازاریابی شما را در یک مقصد جمع آوری می کند.

وب سایت باید مقصد مخاطبان شما باشد. انتهای قیف، مثل یک دفتر مجازی. تمام بازاریابی هایی که به صورت آنلاین انجام می دهید (تبلیغات، محتوا، حتی ویدیوها و پادکست ها) باید مخاطبان شما را به سمت وب سایت شما هدایت کند.

مزایای وب سایت

شبیه یک ملک واقعی

این وب سایت برای هر کسی راه اندازی شده است که با جستجو در آن، آن را پیدا کند و از این طریق، نیازهای خود را برآورده کند. اگر سئو را به درستی انجام دهید، وب سایت شما می تواند در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بالایی داشته باشد و حتی به میلیاردها نفر دسترسی پیدا کند.

قابلیت سفارشی سازی

شما می توانید یک وب سایت از ابتدا ایجاد کنید. برخلاف رسانه‌های اجتماعی، در اینجا می‌توانید تصمیم بگیرید که به دیگران چه خدماتی ارائه دهید. همچنین می‌توانید نرم‌افزاری را برای کارهای مختلفی که می‌خواهید روزانه انجام دهید در سایت قرار دهید.

معایب وب سایت

علی رغم مزایایی که وبسایت دارد، دارای معایبی می باشد:

هزینه برای سئو

سئو دائما در حال تغییر است. اگر اشتباه کنید، در موتورهای جستجو در رتبه پایین تری قرار می گیرید و در نتیجه فروش خود را از دست می دهید. شما باید مهارت های سئو را یاد بگیرید یا یک متخصص را استخدام کنید. اگرچه شما پول خرج می کنید، اما به احتمال زیاد این یک نعمت است. استخدام یک متخصص سئو می تواند تصمیمی باشد که با بزرگترین بازگشت سرمایه ای که تاکنون گرفته اید باشد.

هزینه برای توسعه و نگهداری سایت

بله، شما می توانید وب سایت سفارشی خود را ایجاد کنید، اما آیا می دانید چگونه؟ بار دیگر، کمبود مهارت و آموزش در اینجا نیز مشکل ایجاد می کند. شما می توانید تمام آزادی های ممکن را داشته باشید، اما به سادگی طراحی را بلد نیستید یا هیچ مهارت فنی برای توسعه وب سایت مورد نظر خود ندارید. در این صورت، یا مقدار زیادی پول و تلاش برای توسعه مهارت های خود خرج می کنید، یا یک متخصص استخدام می کنید.

با همه ی این تفصیلات؛
وب سایت یا شبکه های اجتماعی؟ چه چیزی برای کسب و کار شما بهتر است؟

پاسخ این است که شما باید از هر دو استفاده کنید. ترکیبی از این دو ثابت کرده است که بهترین نتایج را برای مشاغل در همه زمینه ها به ارمغان می آورد.

استراتژی های رسانه های اجتماعی برای ایجاد سرنخ عالی هستند. با این حال، از طریق وب سایت است که شما آن سرنخ ها را به سمت پایین قیف بازاریابی هدایت می کنید. به این ترتیب، کنترل کاملی بر برند خود و تجربه مخاطبان خود دارید.

به رسانه های اجتماعی به عنوان راهی برای دستیابی به اهداف بالقوه خود و رسیدن به آنها فکر کنید. در حالی که، وب سایت شما، به عنوان رویدادهای مختلف است که در آن اطلاعات مورد نیاز را قرار می دهید. و جایی که آنها همچنین می توانند محصولات و خدمات شما را خریداری کنند.

اگر از هر دو ابزار ارتباطی به درستی استفاده کنید، مخاطبان خود را از طریق شبکه های اجتماعی جذب و درگیر خواهید کرد و با استفاده از وب سایت خود به فروش خواهید رسید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید